Saturday, June 12, 2010

Sedikit Tentang Perjalanan Karear Aku

Alhamdulillah, selepas aku memulakan pejalan hidup aku (kerja) sejak 1 June 2009..banyak benda yang aku pelajari..Dan pada 1 June 2010 lepas, aku telah menghantar surat resign aku yg pertama...wahhh..kenapa ea???genap2 setahun aku kerja tu.....huhuhuh..

sebenarnya aku tak minat sgt ngn kerja aku skrang..bg aku mcm tak mencabar sbb rutin harian aku adalah di lab dan menyiapkan report..adakala best jgk, tapi yang xbestnyer x bnyak sgt yg aku blaja time study tak apply kat cni..

Selepas aku mlalui satu temuduga yang mmg bnyak kerenahnyer, aku akhirnyer di terima untuk berkhidmat di sebuah kilang solar yg besar bertempat di Melaka. Alhamdulillah..position yang ditawarkn ialah Process Technician..so mmg tepat la ngn bidang yg aku blaja dulu...cume skrg aku tak tau lg la specific tugas aku nnti kt sana..yang pasti hidup aku akn bertambah complicated lpas ni...waahhh..i like i..=)

klu di ikutkan offer letter, aku akn start kerja di sana 5hb july 2010..dan 30th june ni mrupakan hari terakhir aku di syarikat lama..PAC Testing & Consulting...  semakin hari, semakin hampir aku meninggalkan PAC..sedeynyer...ape taknyer, dah 1thun 6blan aku kat ctu..(1tahun kerja + 6 blan praktikal) bnyak ragam2 dan pengalaman yang aku blaja kt sana..staff kat ctu pon cume lebih kurang 10 org, jd mmg ktorg rapat la..tapi nak buat camne..aku melangkah untuk mase depan..hehehehe..

OK..tu cite kat tmpat kije aku skrg..meh aku ceritakan plak serba sdikit tentng kerja bru aku..hhuhu..

Tempat baru aku ni nama nya SUNPOWER MANUFACTURING, sbuah kilang yang memajukan teknologi solar dan baru saja bertapak di Malaysia..Fabnyer pon tak siap sepenuhnye lagi...Ia merupakan sebuah kilang dr US dan telah memiliki lebih kurang 5-6 rangkaian kilangnyer di seluruh dunia..so mmg kilang ni der power la..hehehhe..

Aku telah melawat tapak kilang di Melaka pada 5hb May yang lepas, semasa pergi interview tuk position ni la. Besar betul tmpatnyer..dan bedekatan dengan kawasan perumahan..sng nk cri umah la nnti..hehehe..

Pada asalkan aku ditempatkan di Melaka, dibawah supervision Process Manager..tapi 2-3 hari lepas, ader new arrangement lak, aku kne hantar pergi FILIPINO dibawah supervision seorg Eng...Mr.Kamarul...
detailnyer aku xdpt lg..dan aku masih di peringkat awl untuk mmbuat keputusan...hmm..tak sangka lak aku sbb terpilih diantara 14org process technician yang lain..per per pon..bnyak nk kne prepare klu aku btul2 akn kesana...so..rakan2 sekali..DOA kan lah kejayaan aku dalam apa jua keputusan yang aku buat ea..=)


Hmm..rasenye stakat ni dulu kot celoteh aku pada pagi ni..nak g mandi,gosok gigi, sarapan pagi lak ni..hehehehe..=D..semoga ketemu lagi kite dlam cerita2 aku yang seterusnyer ea..


Wassalam..dan selamat berhujung minggu..=)





No comments:

Post a Comment